hero

Impacte social

OCUPACIÓ INCLUSIVA

0persones

La Fundació Catalunya La Pedrera està compromesa amb les persones en situacions laborals, socials i econòmiques vulnerables. És des d’aquest compromís que la Fundació decideix treballar per donar-los accés a un lloc de treball com a eina preferent per millorar-ne les condicions de vida i així aconseguir un futur millor.

Creixement de l’ocupació inclusiva:

LLOCS DE TREBALL
COOPERATIVA MANS

Molí d’en Puigvert
Topromi
MANS
Horts de Sant Benet
Personal d’Estructura

COOPERATIVA MANS

Mitjançant la Cooperativa MANS, La Fundació Catalunya La Pedrera treballa per generar oportunitats laborals i facilitar l’accés al món laborar per a persones en risc d’exclusió. MANS es dedica a la comercialització, envasat i transformació de fruita i verdura ecològica. Un total de 44 persones en risc d’exclusió han treballat a MANS al llarg de l’any 2023, i 8 treballadors d’inserció van aconseguir l’accés a empreses ordinàries. Aquestes dades positives han vingut acompanyades d’un augment de l’activitat, una vegada s’ha superat la dificultat econòmica inicial derivada de la guerra a Ucraïna i l’encariment de preus. La relació amb els pagesos de proximitat s’ha vist enfortida un cop ja s’ha finalitzat el projecte de certificació conjunta de tots els processos des del camp fins a l’entrega del producte al supermercat. Fruit d’un creixent reconeixement per part del sector i del consumidor, MANS ha pogut ampliar el volum de l’activitat d’envasat i la de producte elaborat fet a l’obrador de la cooperativa. També s’han seguit treballant noves línies d’activitat que siguin motores per a la creació de llocs de treball per a persones en risc d’exclusió.

HORTS

HORTS DE SANT BENET

El projecte d’explotació agroecològica dels Horts de Sant Benet és un altre pilar important en el programa d’inserció social i laboral de la Fundació Catalunya La Pedrera. Als Horts de Sant Benet l’any 2023 s’han contractat 12 persones en risc d’exclusió, la majoria joves, derivades dels ajuntaments propers i d’entitats socials del Bages. La major part de la producció s’ha planificat conjuntament amb la cooperativa MANS, i també s’ha venut a la indústria agroalimentària del Bages, com Aneto i Vegetalia, i a botigues d’aquesta mateixa comarca. Els cultius principals han estat la col, el porro, la carbassa, la ceba i la remolatxa. El treball conjunt i de continuïtat amb els serveis socials dels ajuntaments i entitats del Bages ha permès que 4 joves hagin trobat feina al mercat de treball ordinari.

FUNDACIÓ TOPROMI

La Fundació Topromi, situada a La Canonja (Tarragonès), forma part del grup Fundació Catalunya La Pedrera i té com a missió millorar la qualitat de vida de les persones adultes amb discapacitat intel·lectual. El model centrat en la persona és l’eix vertebrador de totes les activitats que s’hi desenvolupen. Pel que fa a l’àmbit de l’ocupació, la tasca de la Fundació Topromi inclou també persones en risc d’exclusió.

Aquest 2023 s’han fet obres integrals per millorar les instal·lacions del centre, creant espais més confortables i acollidors i s’ha renovat la il·luminació i la climatització amb energia renovable. També s’han incorporat millores tecnològiques, actualitzat els sistemes de seguretat i implementat noves solucions digitals per millorar les activitats i l’experiència al centre. Aquesta renovació demostra el seu compromís amb el medi ambient i el benestar de les persones.

L’any 2023, 33 persones han format part del projecte d’ocupació, de les quals 17 són persones

amb discapacitat intel·lectual, sensorial, física o malaltia mental, 16 són persones amb especial vulnerabilitat i amb dificultats per accedir al mercat laboral. Dels 16 treballadors en risc d’exclusió, 12 són joves tutelats i ex tutelats i els 4 restants provenen d’un programa d’acolliment per a persones migrades en situació administrativa irregular. Al llarg de l’any hi ha hagut 3 persones inserides al mercat laboral ordinari. Per altra banda, durant el 2023, hi ha hagut 54 participants al Servei de Teràpia Ocupacional.

FORMACIÓ